top of page

על עבודתי במרכזי וותיקים

עודכן: 7 ביוני 2022

אפשר לומר, במידה לא מבוטלת של ביטחון, שקהל הוותיקים (ובעיקר הוותיקות) הם הקהל המושלם למלאכת הניקוד. הן באות כשהן מצוידות בסקרנות אבל גם בזמן להתעכב, להשתהות. הן נכונות ללמוד אבל כבר מכירות את הדרך שלהן הייחודית להיות עם היצירה ועם אתגריה.


המפגשים שאני זוכה להעביר בשנים האחרונות בקרב קהל הוותיקים הם עונג גדול לכל הנוגעים בדבר. הינה הן באות, נשים שכבר ראו והתנסו בטכניקה אחת או שתיים לאורך השנים - לחלקן רקע במלאכות אחרות, בציור ברישום או בפיסול (בשום אופן כל אלה אינם תנאי ללמוד את רזי היצירה המנוקדת!) ובכל זאת הן סקרניות ללמוד עוד משהו.


בתמונה: עבודה עם סיולווטה, מזל סרי, שדות ים


זה לא פשוט להיות פשוט


הכייף הגדול של היצירה המנוקדת היא - שזה פשוט. ממש פשוט. ולא שזה לא דורש תרגול ומיומנות - אלא שהשימוש בכלי - הוא נגיש לכל. כן כן, כל אחד יכול (אפילו זו שיש לה יד רועדת, אפילו זו שלא רואה כל כך טוב!)


אחרי השיעור הראשון או השני, חלקן הגדול כבר מעתיקות את מרכז הכובד של היצירה - הביתה. שעות על גבי שעות הן יוצרות בבית - ולא יכולות להפסיק. "אני מאוהבת", אמרה לי אחת מהן לא מזמן, "אני לא מסוגלת ללכת לישון! אני שמה לי מוזיקה ועפה במשך שעות!".

בתמונה: פרח החיים מאת: גילה עדוי, מעיין צבי


וכך, השיעור הופך למקום כינוס. מקום לבוא להתפאר במה שנוצר תחת ידן, להתלבט על ההמשך, לפרגן לאחרות, לרכוש עוד טכניקה או מיומנות בטכניקה שכבר נלמדה.

יצירה מנוקדת בתלת ממד - על דלעת, מאת: יעל ווגנר אביטל, מנוף


אני כל כך גאה להיות השוערת, שפותחת עבורן את השער (רחב רחב) אל העולם המנוקד. אל אינסוף האפשרויות, מקורות ההשראה, אל השקט העמוק שמשתרר בתוכן תוך כדי. אל כל הברכות הנלוות יצירה המנוקדת - שלרובן מאתגר בכלל למצוא מילים.


מה שמתבהר לי משנה לשנה - הוא שהמרחב הזה דרוש לנו. לכולנו. מקום להיות. לנשום. לשקוט ולצור. מרחב שנוצר כמעט מאליו בתהליך המדיטטיבי של היצירה בנקודות

יצירה מנוקדת על אבנים - מאת: חדוה שמידט, מורשת

מנדלה על משטח עגול, מאת: גילה עדוי, מעין צבי

ציור בנקודות, מאת: מזל סרי, שדות ים

בתמונה: מנדלה על קנבס משולש, מאת: יעל ווגנר-אביטל, מנוף


בתמונה: עבודה עם סילווטה, שולי , מעין צבי בתמונות שלהלן - אני מביאה אליכם - מקבץ ממה שנשלח אלי במהלך המפגשים שלנו. אני גאה ושמחה לפרגן ליצירתיות המתפרצת שלהן פה - בדף שלי.. תודה לכן Yael Wagner-Avital, גילה עדוי, מזל סרי, חדווה, רבקה וכל שאר הנשים שמתמסרות לתרגילים ולאתגרים שאני מציבה בפניהן.
















77 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page